Kereskedelmi kommunikációs szaktanácsadás - reklámfelügyeleti eljárás

A kereskedelmi kommunikáció felöleli az általános és termékspecifikus reklámtilalmakat, ide értve az élelmiszerekkel, étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos egészségre vonatkozó állításokat, valamint a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok rendszerét. Specifikus korlátozások vonatkoznak a dohánytermékek és alkoholtartalmú italokkal kapcsolatos reklámtevékenységre. Az internetes kereskedelem elterjedésével a fogyasztók tudatosabbá váltak. Az online és valós térben felváltva zajló fogyasztás új típusú, integrált kereskedelmi kommunikációt kíván a vállalkozások részéről. A gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás kulcstényező a vállalatok fennmaradása érdekében.

Szembesült Ön már a következő kérdések valamelyikével?
  • A webshopunkban milyen állításokat tehetünk az élelmiszerek vagy étrend-kiegészítők, kozmetikumok vagy sportszerek egészségre vonatkozó hatásával kapcsolatban?
  • Mit tegyünk, ha a versenytársaink túlzó állításokat alkalmaznak reklámjaikban, amivel a vállalatunk hátrányos helyzetbe kerülhet?
  • Szükséges-e moderálnunk a közösségi média oldalainkon a fogyasztóink hozzászólásait, főleg, ha a termék előnyeiről szólnak?
  • Az akciós újságainknak milyen követelményeknek kell megfelelniük annak érdekében, hogy reklámjaink jogszerűek legyenek?
  • Az üzleteinkben helyesen vannak-e feltüntetve az árak, különös tekintettel az akciós kiírásokra?
  • Szükséges-e mindent lefordítanunk magyar nyelvre a reklámjainkban?
  • Mennyi az az árumennyiség, amelynek rendelkezésünkre kell állnia egy-egy akció meghirdetése esetén?
  • Várható-e bírság a következő reklámkampányunk miatt?
  • Milyen szabályok vonatkoznak a dohánytermékek közvetett reklámjára, illetve az alkoholtartalmú italok reklámozására?
  • Mely hatóságok járnak el a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó szabályok megsértése esetén?
  • Mely körülmények alapozzák meg a gazdasági verseny érdemi érintettségét, amely miatt az ügy a Gazdasági Versenyhivatal elé kerülhet?
  • Melyek azok a feketelistás kereskedelmi gyakorlatok, amelyeket mindenképpen el kell kerülnünk?
Miben tud segíteni Önnek a Relevancia?

A Relevancia széles körű támogatást nyújt ügyfelei részére a jogszerű kereskedelmi kommunikációs tevékenység elősegítése érdekében, ide érte az alábbiakat is.

  • Reklámkampányok előzetes kockázatértékelése.
  • Javaslattétel a kereskedelmi kommunikáció szövegezésének és vizuális megjelenítésének módosítására.
  • Élelmiszerek, étrend-kiegészítők egészségre vonatkozó állításaival kapcsolatos tanácsadás.
  • Kozmetikumokkal kapcsolatos állításokra vonatkozó tanácsadás.
  • Hatósági eljárások megindulása esetén fogyasztóvédelmi szaktanácsadás.
  • Ágazati jogszabályok által érintett termékkörök címketervének véleményezése kereskedelmi kommunikációs megfelelőség szempontjából.
  • Kereskedelmi kommunikációs audit üzletekben és az online térben
  • Online és személyes tréningek, továbbképzések biztosítása marketing szakemberek részére.