Kereskedelmi kommunikációs szaktanácsadás
A kereskedelmi kommunikáció felöleli az általános és termékspecifikus reklámtilalmakat, ide értve az élelmiszerekkel, étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos egészségre vonatkozó állításokat, valamint a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok rendszerét.
Az internetes kereskedelem elterjedésével a fogyasztók tudatosabbá váltak. Az online és valós térben felváltva zajló fogyasztás új típusú, integrált kereskedelmi kommunikációt kíván a vállalkozások részéről. A gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás kulcstényező a vállalatok fennmaradása érdekében.
Szembesült Ön már a következő kérdések valamelyikével?
- A webshopunkban milyen állításokat tehetünk az élelmiszerek vagy étrend-kiegészítők, kozmetikumok vagy sportszerek egészségre vonatkozó hatásával kapcsolatban?
- Mit tegyünk, ha a versenytársaink túlzó állításokat alkalmaznak reklámjaikban, amivel a vállalatunk hátrányos helyzetbe kerülhet?
- Szükséges-e moderálnunk a közösségi média oldalainkon a fogyasztóink hozzászólásait, főleg, ha a termék előnyeiről szólnak?
- Az akciós újságainknak milyen követelményeknek kell megfelelniük annak érdekében, hogy reklámjaink jogszerűek legyenek?
- Az üzleteinkben helyesen vannak-e feltüntetve az árak, különös tekintettel az akciós kiírásokra?
- Szükséges-e mindent lefordítanunk magyar nyelvre a reklámjainkban?
- Mennyi az az árumennyiség, amelynek rendelkezésünkre kell állnia egy-egy akció meghirdetése esetén?
- Várható-e bírság a következő reklámkampányunk miatt?
- Milyen fogyasztó magatartását kell alapul venni a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat értékelésekor?
- Mely hatóságok járnak el a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó szabályok megsértése esetén?
- Mely körülmények alapozzák meg a gazdasági verseny érdemi érintettségét, amely miatt az ügy a Gazdasági Versenyhivatal elé kerülhet?
- Melyek azok a feketelistás kereskedelmi gyakorlatok, amelyeket mindenképpen el kell kerülnünk?
Miben tud segíteni Önnek a Relevancia?
A Relevancia széles körű támogatást nyújt ügyfelei részére a jogszerű kereskedelmi kommunikációs tevékenység elősegítése érdekében, ide érte az alábbiakat is.
- Reklámkampányok előzetes kockázatértékelése.
- Javaslattétel a kereskedelmi kommunikáció szövegezésének és vizuális megjelenítésének módosítására.
- Élelmiszerek, étrend-kiegészítők egészségre vonatkozó állításaival kapcsolatos tanácsadás.
- Kozmetikumokkal kapcsolatos állításokra vonatkozó tanácsadás.
- Hatósági eljárások megindulása esetén fogyasztóvédelmi szaktanácsadás.
- Ágazati jogszabályok által érintett termékkörök címketervének véleményezése kereskedelmi kommunikációs megfelelőség szempontjából.
- Kereskedelmi kommunikációs audit üzletekben és az online térben
- Online és személyes tréningek, továbbképzések biztosítása marketing szakemberek részére.