A kereskedelem a nemzetgazdaság meghatározó ága és a mindennapi élethez nyújt szolgáltatásokat. A kereskedelemre vonatkozó szabályozás a kereskedők magatartását olyan fontos területeken érinti, mint a tisztességes kereskedelmi gyakorlat, a fogyasztókkal szemben folytatott magatartás, vagy a beszerzési ár alatt történő értékesítés gyakorlatának korlátozása. A hazai fogyasztói szokások változása, az e-kereskedelem megállíthatatlan terjedése egyre nagyobb kihívások elé állítja a hagyományos kereskedelmi értékesítést, amely új kompetenciákat és ismereteket kíván meg.
Gyakran megesik, hogy a megvásárolt termék meghibásodik, tönkremegy. A vásárló ilyen esetekben természetszerűleg jogosnak érzi, hogy a kereskedő a termék hibájáért felelősséget viseljen, hiszen a termékért pénzt fizetett, mellyel szemben elvárja, hogy az megfelelően működjön. A szavatossági és jótállási igények, azaz minőségi kifogások intézésével, a jegyzőkönyv tartalmával, a jótállási jegy átadásával és tartalmával kapcsolatos előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi, eljár továbbá a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat észlelése esetén. Az előírások ismerete és betartása azonban nem csupán a bírság elkerülése miatt szükséges. A vásárló megtartása, a cég jó hírének megőrzése céljából legalább annyira fontos.