Webáruházak működtetésével kapcsolatos szaktanácsadás

Napjaink digitalizációs fejlődésével egyre inkább előtérbe kerülnek az online kereskedelmi módozatok a hagyományos értékesítéssel szemben. Az online kereskedelem sem minősül azonban fogyasztóvédelmi szempontból jogmentes térnek: ugyanúgy alkalmazandók azok a szabályok (pl. árfeltüntetés, szavatossági-jótállási kötelezettség), amelyek az üzletben történő értékesítések esetében is fennállnak, ugyanakkor vannak olyan rendelkezések, amelyek speciálisan csak az online kereskedelemre vonatkoznak. Ilyen pl. az elállási jog, ami biztosítja, hogy a fogyasztó egy bizonyos határidőn belül meggondolja magát és a terméket visszaküldje, de idesorolhatók azok a szabályok, amelyek az üzletben való értékesítéshez képest részletesebb tájékoztatást írnak a webáruházak üzemeltetői számára. Ezek hátterében az áll, hogy online vásárlás esetében a vevő alapvetően kevesebb információhoz jut (akár a kereskedő személyét, akár a megvásárolni kívánt áru jellegét érintően), mint ha üzletben kerülne sor a termék megvételére.

Felmerült-e Önben az alábbi kérdések valamelyike?
  • Milyen előzetes tájékoztatást kell adnunk a webshopunkon a fogyasztók / vásárlók részére?
  • Milyen tájékoztatásokat kell adnunk közvetlenül a szerződéskötés előtt a fogyasztók részére?
  • Mi történik akkor, ha a fogyasztó utánvétellel rendeli meg az árut, de nem veszi át?
  • Mi történik akkor, ha a fogyasztó a terméket hibásan küldi vissza?
  • Milyen adatvédelmi kötelességeink vannak a GDPR rendelet alapján webshop üzemeltetése esetén?
  • Mit tartalmazzanak az Általános Szerződési Feltételek?
  • A jelenlegi webshopunk megfelel-e a jogszabályi előírásoknak és hatósági joggyakorlatnak?
Miben tud segíteni Önnek a Relevancia?
  • A webshop felülvizsgálata jogszabályi megfelelőség szempontjából.
  • A jogszerű működéshez szükséges dokumentumok elkészítése az ügyféli igényeknek megfelelően.
  • Adatvédelmi és adatkezelési tanácsadás.
  • Személyes és online tréning biztosítása a munkatársak részére.