Jótállás és szavatosság

Gyakran megesik, hogy a megvásárolt termék meghibásodik, tönkremegy. A vásárló ilyen esetekben természetszerűleg jogosnak érzi, hogy a kereskedő a termék hibájáért felelősséget viseljen, hiszen a termékért pénzt fizetett, mellyel szemben elvárja, hogy az megfelelően működjön. A szavatossági és jótállási igények, azaz minőségi kifogások intézésével, a jegyzőkönyv tartalmával, a jótállási jegy átadásával és tartalmával kapcsolatos előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi, eljár továbbá a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat észlelése esetén. Az előírások ismerete és betartása azonban nem csupán a bírság elkerülése miatt szükséges. A vásárló megtartása, a cég jó hírének megőrzése céljából legalább annyira fontos.

Felmerült-e Önben az alábbi kérdések valamelyike?
  • Mi a szavatosság és a jótállás, mi az alapvető különbség a két jogintézmény között?
  • Milyen szavatossági jogai vannak a fogyasztónak?
  • Melyek a szavatossági határidők, mennyi a kötelező jótállás ideje?
  • Hogyan történik a minőségi kifogás intézése?
  • Mit kell tartalmazni a jótállási jegynek?
  • Mely termékek tartoznak a tartós fogyasztási cikkek körébe?
  • Melyek minősülnek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak a szavatossági, jótállási jogokkal kapcsolatosan?
  • Mi a gyártó felelőssége a termékért?
  • Mely esetben ellenőrizhet a fogyasztóvédelmi hatóság?
  • Mi legyen az álláspontunk a békéltető testület előtt, alávessük magunkat a döntésnek?
  • Megfelelő-e a vállalkozásunk gyakorlata a minőségi kifogások intézése esetén?
  • Miképpen lehetne hatékonyabbá tenni a minőségi kifogások intézését?
Miben tud segíteni Önnek a Relevancia?
  • Az ügyféli igényektől függően vállaljuk a minőségi kifogások megvizsgálását és javaslatot teszünk az ügy kezelésére.
  • Szükség szerint áttekintjük a vállalkozás minőségi kifogások kezelésével gyakorlatát, annak megfelelőségét és javaslatot teszünk annak módosítására.
  • Amennyiben az ügyfél úgy kívánja, a vállalkozás részére - termékkörhöz igazodó - minőségi kifogás intézési folyamatábrát készítünk, amelynek alapján a vállalkozás munkatársai önállóan is képessé válnak a jogszerű és hatékony ügyintézésre.
  • Közreműködünk békéltető testületi eljárásokban.
  • Személyes tréninget biztosítunk a munkatársaknak.
  • Online tréninget szervezünk munkatársainak.