Gyakran megesik, hogy a megvásárolt termék meghibásodik, tönkremegy. A vásárló ilyen esetekben természetszerűleg jogosnak érzi, hogy a kereskedő a termék hibájáért felelősséget viseljen, hiszen a termékért pénzt fizetett, mellyel szemben elvárja, hogy az megfelelően működjön. A szavatossági és jótállási igények, azaz minőségi kifogások intézésével, a jegyzőkönyv tartalmával, a jótállási jegy átadásával és tartalmával kapcsolatos előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi, eljár továbbá a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat észlelése esetén. Az előírások ismerete és betartása azonban nem csupán a bírság elkerülése miatt szükséges. A vásárló megtartása, a cég jó hírének megőrzése céljából legalább annyira fontos.
Felmerült-e Önben az alábbi kérdések valamelyike?
Mi a szavatosság és a jótállás, mi az alapvető különbség a két jogintézmény között?
Milyen szavatossági jogai vannak a fogyasztónak?
Melyek a szavatossági határidők, mennyi a kötelező jótállás ideje?
Hogyan történik a minőségi kifogás intézése?
Mit kell tartalmazni a jótállási jegynek?
Mely termékek tartoznak a tartós fogyasztási cikkek körébe?
Melyek minősülnek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak a szavatossági, jótállási jogokkal kapcsolatosan?
Mi a gyártó felelőssége a termékért?
Mely esetben ellenőrizhet a fogyasztóvédelmi hatóság?
Mi legyen az álláspontunk a békéltető testület előtt, alávessük magunkat a döntésnek?
Megfelelő-e a vállalkozásunk gyakorlata a minőségi kifogások intézése esetén?
Miképpen lehetne hatékonyabbá tenni a minőségi kifogások intézését?
Miben tud segíteni Önnek a Relevancia?
Az ügyféli igényektől függően vállaljuk a minőségi kifogások megvizsgálását és javaslatot teszünk az ügy kezelésére.
Szükség szerint áttekintjük a vállalkozás minőségi kifogások kezelésével gyakorlatát, annak megfelelőségét és javaslatot teszünk annak módosítására.
Amennyiben az ügyfél úgy kívánja, a vállalkozás részére - termékkörhöz igazodó - minőségi kifogás intézési folyamatábrát készítünk, amelynek alapján a vállalkozás munkatársai önállóan is képessé válnak a jogszerű és hatékony ügyintézésre.